Epidemia otyłości w Chinach
18 sierpnia 2006, 14:21Blisko 1 Chińczyk na 5 ma nadwagę lub jest otyły, a problem staje się palący wśród dzieci, zwłaszcza chłopców.
Wędrówki mikrobiomu regulują zegar gospodarza
2 grudnia 2016, 13:06Regularne drobne ruchy bakterii w jelicie wpływają na zegar biologiczny gospodarza. Dzieje się tak, bo w miarę upływu dnia tkanka przewodu pokarmowego styka się z różnymi mikroorganizmami i ich metabolitami.
Chorzy na autyzm mają bardzo niski poziom cholesterolu
16 września 2006, 17:04Zgodnie z raportem opublikowanym na łamach American Journal of Medical Genetics, wiele dzieci z autyzmem ma anormalnie niski poziom ogólnego cholesterolu. Uważa się, że zjawisko to może odpowiadać za rozwój zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Niedobór snu hamuje układ odpornościowy
30 stycznia 2017, 13:08Przewlekły niedobór snu hamuje układ odpornościowy, co wyjaśnia, czemu niewyspani ludzie łatwiej zapadają na różne choroby.
Smutni wieczorem są energetyczni rano
1 listopada 2006, 09:09Osoby, które kładą się spać smutne lub z poczuciem osamotnienia, budzą się rano naładowane energią, wyzwalaną przez nagromadzenie hormonów.
Microsoft wykorzysta ARM-y w Azure
9 marca 2017, 10:22Microsoft ma zamiar wykorzystać procesory ARM w chmurze Azure. Skutki tej decyzji wykraczają daleko poza rynek chmur obliczeniowych i mogą mieć olbrzymi wpływ na przyszłość globalnego rynku IT.
Hodowanie tkanki serca na liściach szpinaku
23 marca 2017, 12:47Amerykańscy naukowcy wyhodowali tkankę serca na liściach szpinaku.
Pełnotłusty nabiał zmniejsza wagę ciała
4 stycznia 2007, 11:20Dietetycy często odradzają picie pełnotłustego mleka, okazuje się jednak, że dorośli, którzy je wybierają, mniej tyją.
Złowienie ciężarnej płaszczki wpływa na oba pokolenia
15 maja 2017, 13:33Przypadkowe schwytanie w sieć ciężarnych płaszczek ma negatywny wpływ zarówno na matkę, jak i na jej dzieci.
Czy piwo z octem to nadal smaczne piwo?
28 lutego 2007, 09:29Na smak wpływa nie tylko sam smak, ale jak już wcześniej pisaliśmy, także kolor czy wiedza na temat składu napoju/potrawy, a także o tym, kto je przygotował/wyprodukował. Do tej pory udowodniono, że gdy poinformuje się konsumentów, jakiej marki produkt im podano, może to prowadzić do wzrostu oceny.